nasi eksperci polecają

Rusz się w pracy!

Zdrowie

Nie wszystko jednak stracone – możesz jeszcze zwalczyć skutki całodziennego siedzenia w pracy. Musisz pamiętać o ruchu, kiedy tylko nadarzy się okazja do aktywności fizycznej.

Oto 7 prostych przykładów na to, by być aktywnym w ciągu dnia!

1. Zaplanuj trening w czasie lunchu. Weź ze sobą strój sportowy, aby choć 20 minut w czasie lunchu poświęcić na trening. Większość firm posiada centrum fitnessu. Żeby chwilę potrenować, możesz też skorzystać z pobliskiej siłowni.  Jeśli jest to niemożliwe, idź na spacer lub pobiegaj wokół swojego miejsca pracy. My proponujemy bardzo prosty 7-minutowy trening, do którego będziesz potrzebować wyłącznie krzesła i ściany. Sprawdź!

2. Nie parkuj blisko wejścia. Przecież już i tak siedziałeś w drodze do pracy. Zaparkuj więc dalej. Dzięki temu dotarcie do biura i powrót do samochodu będzie dodatkowym wysiłkiem fizycznym.

3. Wysiądź z windy. Zrób sobie przysługę i chodź po schodach, kiedy tylko masz taką możliwość. Włączając chodzenie po schodach do swojej codziennej aktywności ruchowej, nie tylko podniesiesz poziom energii, ale także poprawisz pracę układu krążenia, wygląd sylwetki i nóg. Jeśli pracujesz w bardzo wysokim budynku, wysiądź co najmniej 5 pięter wcześniej i wejdź tych kilka pięter.

4. Spróbuj organizować “spotkania spacerowe”. Zamiast siedzieć długie godziny na spotkaniach, zasugeruj współpracownikom spacer. “Spotkania spacerowe” to świetny sposób na zwiększenie produktywności i odetchnięcia świeżym powietrzem w tym samym czasie!

5. Pij dużo wody. Ta rada ma podwójny wymiar. Wszyscy wiemy, że woda jest ważna dla prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. W odniesieniu do aktywności fizycznej jednak im więcej wody pijesz, tym częściej musisz wstać i skorzystać z toalety. Brzmi głupio, ale to świetny sposób na dodatkowy wysiłek mięśni. Wybierz toaletę, która znajduje się najdalej od twojego biura!

6. Rozciągaj się co godzinę. Trzymaj na biurku budzik, który co godzinę przypomni Ci, że czas wstać. Zajmie to tylko minutę lub dwie, a rozciągniesz mięśnie karku, pleców i nóg. Stań prosto i unieś ręce nad głowę. Schyl się i spróbuj dosięgnąć palców stóp. Powtórz!

7.  Wstań z miejsca. Zamiast rozmawiać przez telefon siedząc - wstań i pochodź po biurze. Nie używaj telefonu czy maila, aby dostarczyć wiadomość koledze z biura obok – przejdź się.

Zachowanie podstawowych zasad zdrowego trybu pracy wcale nie musi być czasochłonne. Stosując te proste zasady każdego dnia, możesz zmniejszyć ryzyko chorób powiązanych z siedzącym trybem życia. Pomogą Ci one także zrzucić zbędne kilogramy, zapewnić długowieczność i poczuć się lepiej.

 

Leave A Comments

You must be logged in to post a comment.

Kliknij tutaj to log in

Loading...