nasi eksperci polecają

Płaski brzuch w zasięgu ręki

Inspiracje

Nadeszło lato, kupiłaś już strój kąpielowy, ale Twój brzuch dalej nie wygląda tak, jakbyś tego chciała? Wiele z nas zapomina, że ćwiczenia to nie wszystko. Pod uwagę trzeba wziąć też inne czynniki, które opisujemy w tym artykule. 

Dieta

Pewnie nie raz słyszałaś, że prawidłowy sposób odżywiania to 70% sukcesu w walce o zdrową i szczupłą sylwetkę. Jest to prawda, więc jeżeli chcesz skutecznie wpłynąć na wygląd swojego brzucha, zacznij od zmiany tego, co do niego dostarczasz. Unikaj tłustych i smażonych potraw, a zastąp je lekkostrawnymi daniami, które nie obciążą Twojego żołądka i nie będą w nim zalegać.

Słodycze postaraj się zastąpić warzywami i owocami, ale nie przesadzaj z tymi drugimi, ponieważ są bogate w cukier, a ich nadmiar może spowolnić lub zahamować proces zrzucania tkanki tłuszczowej. Ważne jest, aby pamiętać, że owoce należy zjadać przed posiłkiem (co najmniej 30 minut), ponieważ są szybciej trawione. Jeżeli więc zjemy je po posiłku, zaczną fermentować w żołądku na górze głównego posiłku, co może spowodować wzdęcia.

Wzdęcia mogą także powodować takie warzywa jak fasola, kukurydza kalafior czy brokuł, dlatego, jeżeli chcesz się cieszyć płaskim brzuchem, ogranicz ich spożywanie. W okresie letnim popularny jest bób, ale niestety również nie wpływa on dobrze na wygląd brzucha.

Pracę układu pokarmowego warto wspomóc, dlatego warto zainwestować w jogurty zawierające żywe kultury bakterii lub specjalne probiotyki. Zapobiegnie to gromadzeniu się gazów w jelitach, a brzuch nie będzie już przypominał piłki.

Ćwiczenia

O ile ćwiczenia to nie wszystko, to wyrzeźbienie brzucha zależy właśnie od nich. Oczywiście, możemy robić po 500 brzuszków dziennie, ale nic nam to nie da, jeżeli mięśnie przykrywa nam tkanka tłuszczowa. Dlatego trzeba pamiętać o diecie, którą omówiliśmy powyżej. Wróćmy jednak do ćwiczeń.

Kiedy ćwiczymy brzuch, pamiętajmy o różnorodności: proste brzuszki przeplatajmy tymi, które ćwiczą także mięśnie skośne. Inną propozycją są odwrócone brzuszki, które skutecznie wspomogą walkę ze zmorą wielu kobiet, czyli tzw. „fałdką”, której często najciężej jest się nam pozbyć.

Dobrym ćwiczeniem jest także deska, którą wzmocni nasze całe ciało, w tym brzuch, który podczas prawidłowego wykonywania deski jest stale napięty. Jeżeli nudzi Was zwykła deska, to mamy dobrą wiadomość: możecie ją wykonywać na wiele sposobów, a każdy wykonany poprawnie wspomoże waszą walkę o płaski brzuch.  

Woda

Tak, kolejny oklepany temat, ale nadal niewiele ludzi dostarcza organizmowi odpowiedniej ilość wody, która jest niezbędna do prawidłowego trawienia pokarmów. Jej odpowiednia ilość zapewnia odpowiednie stężenie enzymów trawiennych. Należy jednak pamiętać, że picie wody do lub bezpośrednio po posiłku może zmniejszyć ilość tych enzymów i spowolnić proces trawienia. Jeżeli macie problem z piciem odpowiedniej ilości wody w ciągu dnia, możecie skorzystać z pomocy aplikacji. 

Postawa

Banalne, prawda? Często nasz brzuch wygląda nieatrakcyjnie przez to, że nasza postawa zostawia wiele do życzenia. Przyzwyczajeni do siedzącego trybu życia garbimy się, nie prostujemy pleców i w efekcie, nawet jeśli nie mamy zbyt otłuszczonego brzucha, wygląda on nieatrakcyjnie. Ściągnij więc łopatki, wypnij pierś, wysuń delikatnie biodra do przodu i lekko napnij brzuch – gwarantujemy, że różnicę zauważysz od razu. 

Podsumowując, płaski brzuch to nie tylko ćwiczenia! Przy odpowiedniej diecie, ilości wody i poprawnej postawie nasz brzuch będzie w końcu wyglądał tak, jak byśmy chcieli.   

Leave A Comments

You must be logged in to post a comment.

Kliknij tutaj to log in

Loading...