nasi eksperci polecają

Miesięczne roztrenowanie zawodnika

Inspiracje

Okres letni to moment, kiedy wszystko dookoła nie pozwala Ci się skupić na tym, co robisz najlepiej. Jednakże dla naszego ambasadora to nie jest przeszkoda w dążeniach do medalu na Mistrzostwach Polski. Bartosz Samp, aby utrzymać odpowiednią formę podczas okresu roztrenowania, który potrzebny jest na wyleczenie powstałych stanów zapalnych, szlifuje formę poprzez ćwiczenia kombinacyjne. Na filmie zostały przedstawione 3 podstawowe ćwiczenia wzmacniające do rwania.

Pierwsze z nich to rwanie siłowe. Ćwiczenie to polega na poprawnym ułożeniu ciała głównie grzbietu podczas zabrania by w kolejnym etapie, jakim jest poderwanie wykorzystać siłę rąk bez odrywania i rozrzucania stóp. Rwanie siłowe doskonale poprawia mobilność bioder w pierwszej fazie zabrania oraz wzmacnia siłę rąk i całą obręcz barkową. Doskonałe ćwiczenie na rozgrzewkę.

Drugie ćwiczenie to rwanie techniczne. Tutaj dochodzimy do tzw. rwania technicznego, ale bez pełnego siadu. Sztuka polega na tym, aby jak najmocniej i jak najdokładniej poderwać sztangę, nie schodząc do pełnego siadu. Główną zaletą tego ćwiczenia jest to, że wymaga ono zdecydowanie mocniejszego poderwania niż w przypadku rwania technicznego na siad. Bardzo dobre ćwiczenie na poprawę dynamiki.

Ostatnie to rwanie techniczne na siad. To nic innego jak połączenie dwóch powyższych przykładów w całość. Tutaj ciężary są największe ze względu na możliwość wykonania ćwiczenia w pełnym zakresie ruchowym. 

Jest to tylko część ćwiczeń, jakie zawodnik wykonuje w swoich przygotowaniach. Po więcej zapraszamy na profile społecznościowe naszego ambasadora. 

Bartosz Samp: Facebook | Instagram 

Leave A Comments

You must be logged in to post a comment.

Kliknij tutaj to log in

Loading...