nasi eksperci polecają

Jak utrzymać formę w wakacje?

Inspiracje

Sezon urlopów i czas wakacyjnej beztroski rozpoczął się w najlepsze. Jak w tym czasie podtrzymać ciężko wypracowaną przez cały rok formę, a przy tym nie dać się zwariować i cieszyć się wolnym czasem z bliskimi?

Przede wszystkim należy uświadomić sobie, że trenujemy i dbamy o formę po to, aby POPRAWIĆ jakość naszego życia, a nie pogorszyć. Nasz organizm nie jest w stanie być cały czas pod reżimem diety i treningów, a czas regeneracji i rozluźnienia jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania. Idealnym momentem na chwilę odpoczynku są właśnie wakacje.

Nie oznacza to, że mamy pozwolenie na obżeranie się śmieciowym jedzeniem, nadużywania alkoholu czy zapomnienia o aktywności fizycznej na okres wakacji! Jednak delikatne poluzowanie w diecie, popełnienie kilku grzeszków nie wpłynie z pewnością negatywnie na naszą formę, a wręcz przeciwnie – nasza psychika się rozluźni, a organizm odpłaci się nam dodatkową energią i motywacją do kolejnych okresów treningu.

Kilka prostych tricków żywieniowych, które mogą Wam się przydać:

- unikaj słodkich napojów: zamień je na wodę lub te typu ZERO (też są niezdrowe, ale przynajmniej nie mają kalorii – a o tym jest artykuł);

- nie wpajaj sobie do głowy myśli, że "muszę najeść się na zapas, bo przecież zaraz znowu będę na diecie);

- jeśli masz wybór, unikaj potraw smażonych na głębokim tłuszczu i w obfitych panierkach;

- pamiętaj, że pierwszy kawałek ciasta smakuje tak samo jak piąty - zachowaj zdrowy umiar;

- zadbaj o aktywne spędzenie czasu – jak nie będziesz się nudził/a, to nie będziesz myśleć tak często o jedzeniu;

- wykonaj krótki, ale intensywny trening, który da mięśniom kolejny impuls i podkręci metabolizm.

Przykłady krótkich i intensywnych treningów:

Kompleks sztangowy. Wybieramy 5-6 ćwiczeń i wykonujemy je bez odłożenia sztangi np.:

1. Martwy ciąg x6

2. Wyciskanie żołnierskie x6

3. Wiosłowanie w opadzie x6

4. Przysiady x6

5. Przyciąganie gryfu do brody x6

Przerwę robimy dopiero po wykonaniu wszystkich 5 ćwiczeń. Wykonujemy 4-6 serii. Cały trening nie powinien zając dłużej, niż 30 minut, a gwarantuję, że porządnie da w kość.

Interwały – znajdź schody albo kawałek ścieżki i wykonuj sprinty na przemian z powrotem truchtem. Taki trening niesamowicie rozkręca metabolizm i przyśpiesza spalanie kalorii - nawet do wielu godzin po jego zakończeniu.

Moja propozycja:

Ustaw sztangę do przysiadów. Twoim zadaniem jest wykonanie 150 przysiadów – możesz je zrobić ciagiem. Lecz za każde odłożenie sztangi lub przerwę u góry dłuższą niż 2 sekundy musisz wykonać 6 padnij/powstań. Brzmi banalnie ale polecam spróbować.

Wypoczywajcie i cieszcię się beztroskimi wakacjami, ale nie zapominajcie o aktywności fizycznej!

Koniecznie dajcie znać w komentarzach, jak Wy podchodzicie do kwestii treningu i diety w wakacje i jakie są wasze sposoby na wakacyjną formę!

Bartosz Leśko: Facebook | Instagram 

Leave A Comments

You must be logged in to post a comment.

Kliknij tutaj to log in

Loading...