nasi eksperci polecają

Czy warto skakać na skakance?

Fitness

Lata 90. Pamiętam to, jak dziś: z koleżanką robiłyśmy zawody przed blokiem, kto więcej podskoczy bez chwili przerwy. 400 podskoków w krótkim czasie skakałyśmy bez problemu. Kondycję miałam niesamowitą, bo całe dnie spędzałam na boisku.
Kilka lat temu kupiłam skakankę i przypomniałam sobie dzieciństwo, jednak nie było już tak dobrej kondycji, jak kiedyś.
Trening czyni mistrza, więc potrzebowałam trochę czasu, aby na nowo przyzwyczaić łydki. Teraz skaczę na skakance po treningu siłowym i zaliczam to jako cardio.

Pół godziny skakania = spalone 300-400 kcal!

Regularne skakanie poprawi wygląd Twoich łydek, ud, pośladków, a nawet ramion. Dzięki takim treningom będziesz mieć lepszą kondycję, równowagę i koordynację. Wzmocnisz ciało, a Twoje stawy będą bardziej elastyczne.

Ile razy w tygodniu?
Najlepiej codziennie po 30 minut, jeśli zależy Ci na utracie tkanki tłuszczowej. Jeśli jesteś początkująca/y to 30 min 3 razy w tygodniu wystarczy. Z czasem zwiększ intensywność.

Najlepsze efekty uzyskasz, gdy połączysz trening siłowy z treningiem na skakance np. zaraz po treningu siłowym, skacz przez 20-30 minut. Nakręcisz tym sposobem metabolizm jeszcze bardziej.

Komfort przede wszystkim!
Do treningu włóż wygodne buty. Skakanie o bosych stopach nie jest najlepszym pomysłem.

Osoby, które nie powinny skakać na skakance, to osoby z dużą nadwagą, ponieważ skakanie źle wpływa na stawy.
Lekarze odradzają skakanie osobom cierpiącym na niewydolność sercową i kłopoty z krążeniem. Przed rozpoczęciem tego rodzaju aktywności, najlepiej zasięgnij opinii specjalisty, czy aby na pewno możesz wykonywać tego typu ćwiczenia. 

Na dworze coraz cieplej, może poskaczemy?

Agnieszka Radtke: Facebook | Instagram | YouTube WWW

Leave A Comments

You must be logged in to post a comment.

Kliknij tutaj to log in

Loading...